Kde jsou mí talenti?13. 4. 2023

Ztráta nejlepších zaměstnanců z důvodu vyhoření je dražší, než si myslíte. Snadno se to řekne, těžko dokazuje.To je důvod číslo jedna, proč je jedním z nejdůležitějších ukazatelů úspěšnosti společnosti míra udržení zaměstnanců.

Co se stane, když přijdete o nejlepší zaměstnance? Buď je ztratíte kvůli nabídkám konkurence, nebo dají výpověď. V obou případech prohráváte!

Jistě budete souhlasit, že ztráta důvěryhodných zaměstnanců je pravděpodobně tou nejhorší ztrátou ze všech. Není žádným tajemstvím, že vyhoření a fenomén vysoké rezignace na pracovišti jdou ruku v ruce a jsou velkým problémem. Ve skutečnosti je tak častý, že se stal celosvětovým fenoménem.

Podle nedávného průzkumu zvažuje každý pátý zaměstnanec do tří měsíců odchod z práce kvůli stresu způsobenému pracovním přetížením. Kromě toho 40 % zaměstnanců, kteří opouštějí své zaměstnání, tak činí proto, že jsou neúnosně pracovně vytíženi a už to nezvládají! A není to jen problém malých firem - i velké korporace často zažívají odchody zaměstnanců z důvodu vyhoření.

Co říkaji data

  • Údaje z nejnovější studie Human Capital od společnosti Deloitte poukazují na rostoucí nespokojenost zaměstnanců s jejich současným odměňováním.Více než 44 % lidí není spokojeno se svým současným platem. Dlouhodobě nedoceněných se však v práci cítí více než 40 %.
  • Výsledky této studie naznačují, že zaměstnance nezajímá pouze jejich plat. Je také pravda, že od své práce očekávají vysokou úroveň efektivity a jednoduchosti, pokud jde o to, jak dobře procesy fungují a jak jsou pro ně snadné. Neefektivní procesy byly uváděny jako druhý nejčastější důvod odchodu.
  • Nedostatek příležitostí k rozvoji a stereotyp, že ženy jsou méně kompetentní než muži, jsou hlavními důvody, proč by 36 % respondentů změnilo zaměstnavatele. Na druhou stranu zajímavá práce, pracovní náplň a možnost kariérního růstu by 84 % lidí přiměly k loajalitě ke stávající firmě.
  • Pokud jde o udržení zaměstnanců, je nejdůležitější, abyste se snažili pochopit, co vaši zaměstnanci chtějí.
  • Z průzkumu Deloitte vyplývá, že polovina respondentů si již hledá novou práci nebo plánuje změnu zaměstnání v příštích 6 měsících a dalších 19,5 % si plánuje najít novou práci do jednoho roku. Odchod z práce je nejvyšší mezi mladšími a středně zkušenými lidmi. Na druhou stranu třetina respondentů plánuje v letošním roce zůstat u svého současného zaměstnavatele.
  • To znamená, že jako zaměstnavatel musíte nejen nabízet konkurenceschopné platové balíčky, ale také dbát na to, aby se vaši zaměstnanci cítili v práci angažovaní a spokojení s možnostmi kariérního postupu.
  • Ve světě, kde se vše měří v dolarech, se může snadno stát, že ztratíme ze zřetele to, na čem skutečně záleží. Průzkum ukázal, že nejdůležitější nepeněžní kompenzací je flexibilní pracovní doba. Na druhém místě je možnost mít volné dny a na třetím místě je příspěvek na vzdělávání.
  • V nedávném průzkumu každý druhý respondent přiznal, že jeho osobní život byl ovlivněn jeho pracovními aktivitami. Navíc až 49 % respondentů považuje za obtížnější udržet rovnováhu mezi pracovním a osobním životem.
  • Není žádným tajemstvím, že se stále více společností obrací k hybridnímu pracovnímu modelu jako ke způsobu, jak učinit své zaměstnance šťastnějšími, produktivnějšími a angažovanějšími. Zdá se však, že přechod na tento nový model není vždy hladký.
  • V nedávném průzkumu, který provedla společnost Deloitte , jsme zjistili, že 27 % respondentů se domnívá, že úroveň komunikace v jejich týmu se po přechodu na hybridní pracovní model zhoršila. To je znepokojující, protože dobrá komunikace je pro každou společnost, která chce v dnešním konkurenčním obchodním prostředí prosperovat, zásadní.
  • Technologie jsou základním nástrojem pro práci na dálku, ale 39,5 % lidí vyjádřilo nespokojenost s úrovní digitalizace a využívání moderních technologií ve firmě.
  • Podle studie společnosti Asana, která zkoumala více než 10 000 pracovníků v sedmi zemích, zjistila, že přibližně 70 % lidí zažilo v posledním roce vyhoření.
  • Podle zprávy společnosti Gallup State of the Global Workplace se 66 % zaměstnanců na celém světě se necítí v práci angažovaní a téměř polovina z nich tvrdí, že jsou buď "neangažovaní", nebo "aktivně neangažovaní".

Takže pokud máte pocit, že lidé ve vaši společnosti nefungují jako dříve, nejste v tom sami - ve skutečnosti je pravděpodobné, že v podobné situaci je I vaše konkurence.

 

Co to však znamená pro vaši firmu?

Znamená to, že pokud nyní neprovedete efektivní změny, můžete přijít o některé ze svých nejcennějších zaměstnanců - a dopad může sahat daleko za hranice jejich výkonnosti. Když mají zaměstnanci pocit, že nemohou odvádět svou nejlepší práci, protože jsou vystresovaní nebo vyčerpaní z přepracování a nedostatku spánku, často začnou hledat uspokojení a naplnění jinde.

No a kdo v těchto okamžicích odchází ze společnosti jako první? Ano jsou to ti nejschopnější, protože mají možnost výběru, volby a okamžitého uplatnění.

Vyhoření je problém, který se týká lidí v celé zemi i na celém světě. Revoluce talentů (tzv. velká rezignace) je jedním z mnoha důkazů, že situace ve světě práce není zdaleka ideální.

Fluktucae a vyhoření není nic nového a zprávy o nich nejsou žádnou novinkou. Proč je tedy stále problémem a co s ním můžeme dělat? Existují řešení - pro zaměstnance, vedoucí pracovníky i organizace, pokud jde o přehodnocení práce a novou koncepci lidské stránky podnikání.

Na čem tedy stavět a jak tomu předejít?

7 způsobů, jak se musí práce změnit, abyste pomohli předcházet ztrátám svých nejlepších a vyhoření najdete v mém NEWSLETTERU:

Nezapomeňte, že: 

,,Lidé neodcházejí protože je život těžký, ale proto, že nemají vliv na pozitivní změnu. “

Autor - Dušan Sameliak

 

 

Tento web používá soubory cookie.

Soubory cookie používáme k personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti. Informace o vašem používání našich stránek také sdílíme s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy, kteří je mohou kombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli, nebo které shromáždili při vašem používání jejich služeb.

Zakázat vše
Upravit jednotlivě
Povolit vše